Vážení zákazníci, momentálně čerpáme dovolenou, všechny objednávky budou odbaveny po 21.9.2023. Děkujeme za pochopení.

Obchodní podmínky

Všeobecné obchodní podmínky Vinonatura.cz


ÚVODNÍ USTANOVENÍ A UPOZORNĚNÍ

Tyto všeobecné obchodní podmínky platí pro nákup v internetovém obchodě Vinonatura.cz (dále
jen „e-shop“), kdy na jedné straně stojí společnost Vinonatura.cz, IČO: 11739924, se sídlem Mladá
798, Liberec XXV-Vesec, Liberec 463 12, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským
souden v Ústí nad Labem, oddíl C, vložka 47480, jako provozovatel e-shopu (dále jen
„ prodávající“) a na straně druhé stojí kupující, který může vystupovat v pozici spotřebitele či
podnikatele (dále jen jako „ zákazník“ nebo „kupující“). Tyto všeobecné obchodní podmínky blíže
vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího (dále jen „VOP“).

Každý, kdo navštíví e-shop, je zákazníkem těchto internetových stránek a je povinen se při jejich
používání řídit platnými právními předpisy, jednat v souladu s dobrými mravy a těmito VOP,
nepoškozovat dobré jméno a práva prodávajícího. K návštěvě e-shopu a otevření jeho prezentace
je oprávněna pouze fyzická osoba, jež dovršila 18 let věku. Dovršení věku 18 let zákazník vždy
potvrdí před otevřením prezentace e-shopu kliknutím na políčko „vstoupit“, které se vždy zobrazí
před otevřením prezentace e-shopu s upozorněním na požadavek dovršení věku 18 let a s
odkazem na tyto VOP.

Prodávající tímto prohlašuje a dává na vědomí, že návštěva e-shopu, objednání a prodej
alkoholických nápojů (dále jen „zboží“) fyzickým osobám mladším 18 let je zakázán.

Spotřebitelem je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec
samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná.

Postup vedoucí k uzavření kupní smlouvy, kupní smlouva uzavřená mezi prodávajícím a kupujícím-
spotřebitelem, jakož i další závazky, se řídí zejména ustanoveními § 1810 a násl. a § 2079 a násl.
zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „OZ“) a zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně
spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele), jakož i dalšími
souvisejícími právními předpisy a těmito VOP.

Podnikatelem je ten, kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost
živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení
zisku. Za podnikatele se rovněž považuje každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní
obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě
osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele.
Za podnikatele se považuje osoba zapsaná v obchodním rejstříku a/nebo osoba, která má k
podnikání živnostenské nebo jiné oprávnění podle jiného zákona.

Uvede-li zákazník v objednávce své IČO, poté výslovně souhlasí s tím, že pro něj platí pravidla
těchto VOP určená pro podnikatele.

Postup vedoucí k uzavření kupní smlouvy, kupní smlouva uzavřená mezi prodávajícím a kupujícím-
podnikatelem, jakož i další závazky výslovně neupravené těmito VOP se řídí zejména
ustanoveními § 2079 a násl. OZ. V případě jakýchkoliv rozdílů mezi VOP a kupní smlouvou, mají
přednost ujednání kupní smlouvy.

K uzavření kupní smlouvy nedochází odesláním objednávky zákazníkem prodávajícímu. Kupní
smlouva vzniká okamžikem potvrzení objednávky zákazníka prodávajícím (prezentace zboží
umístěná v e-shopu prodávajícího je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít
kupní smlouvu ohledně tohoto zboží - ustanovení § 1732 odst. 2 OZ se nepoužije.). Od tohoto
momentu vznikají mezi zákazníkem a prodávajícím vzájemná práva a povinnosti, jež jsou
vymezeny kupní smlouvou a VOP, které jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Uzavření kupní
smlouvy bez sjednání všech jejích náležitostí stanovených OZ je ve smyslu ustanovení § 1726 OZ
vyloučeno. Prodávající dále v souladu s ustanovením § 1740 odst. 3 OZ vylučuje přijetí nabídky s
dodatkem nebo odchylkou.

Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy.
Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s
uzavřením kupní smlouvy (např. náklady na internetové připojení) hradí kupující.

Zákazník odesláním (zadáním) objednávky v e-shopu potvrzuje, že se seznámil s těmito VOP, a
že s nimi souhlasí, a to ve znění platném a účinném v okamžiku odeslání objednávky. Potvrzení
objednávky zákazníka prodávajícím bude mimo jiné obsahovat internetový odkaz na aktuální
(platné a účinné) znění VOP umístěné v prezentaci e-shopu včetně upozornění, že fyzické osobě,
u níž se ukáže, že nedovršila věku 18 let v době uzavření kupní smlouvy, nebude zboží předáno a

ze strany prodávajícího dojde k odstoupení od kupní smlouvy. Prodávající je oprávněn neuzavřít
kupní smlouvu, existují-li důvodné pochybnosti o identitě kupujícího.

 

PLATEBNÍ PODMÍNKY
Ceny zboží uvedené na prezentaci e-shopu jsou uváděny včetně DPH, ledaže je výslovně u
konkrétního zboží stanoveno jinak. Veškeré zboží je dodáváno s daňovým dokladem a dodacím
listem. Zboží zůstává do úplného zaplacení kupní ceny ve vlastnictví prodávajícího. V případě
(úplného či částečného) stornování objednávky ze strany prodávajícího (např. objednané zboží je
vyprodáno) je uhrazená částka či její příslušná část obratem odeslána zpět na číslo účtu zákazníka,
z kterého byly na účet prodávajícího převedeny, pokud není dohodnuto jinak.

Veškeré změny, ať už sortiment zboží či jeho ceny uvedené v prezentaci e-shopu jsou vyhrazeny.
Nabídka zboží uvedeného v prezentaci e-shopu (včetně akčního zboží, výprodeje apod.) platí do
vyprodání zásob či ztráty schopnosti prodávajícího plnit.

V případě, že se jedná o speciální zboží na objednávku, nebo zboží, které není na skladě
prodávajícího, prodávající kupujícímu předem potvrdí (emailovým oznámením) cenu a orientační
termín dodání zboží. Je-li konečná cena totožná nebo nižší než na písemné nebo e-mailové
objednávce, není zpětně kupujícímu potvrzována a zboží je mu dodáno za sjednanou cenu dle
platně uzavřené kupní smlouvy. Pokud bude cena měněna, zákazník potvrdí, že změnu bere na
vědomí a souhlasí s ní, a to stejným způsobem, jakým byl o této změně vyrozuměn.

K úhradě ceny zboží může kupující využít následujících způsobů:

Platba předem a to platební kartou, nebo bankovním převodem na účet společnosti Vinonatura.cz
s.r.o. Společnost má zřízenou službu platební brána.


(DOPRAVA) DODÁNÍ A PŘEVZETÍ ZBOŽÍ, MOŽNOST ODMÍTNOUT PŘEDÁNÍ ZBOŽÍ

Na základě volby kupujícího prodávající dodá zboží na místo a způsobem, který kupující určí v
objednávce. Kupující je povinen si takto dodané zboží převzít, v opačném případě bude zboží na
jeho náklady uskladněno a po domluvě na jeho náklady znovu odesláno. Objednané zboží
prodávající doručuje dle velikosti a váhy prostřednictvím smluvních přepravních služeb (dále jen
„provozovatel přepravních služeb“).

Dodávky zboží budou dle dostupnosti zboží a provozních možností prodávajícího realizovány
bezodkladně, obvykle do dvou (2) až deseti - (10) pracovních dnů. Ve výjimečných případech, nebo
pokud není zboží skladem, může být dodací lhůta i delší, o čemž bude kupující bezodkladně po
zjištění této skutečnosti vyrozuměn ze strany prodávajícího. Místo dodání je stanoveno na základě
objednávky kupujícího. Za splnění dodávky zboží se považuje jeho dodání na uvedenou adresu
(dle výběru způsobu dodání zboží).

Zásilka se zbožím standardně obsahuje daňový doklad (fakturu). Účtenka (zák. č. 112/2016 Sb., o
evidenci tržeb, v platném znění) je kupujícímu přiložena k zásilce se zbožím nebo je kupujícímu
zaslána elektronicky na email uvedený kupujícím v objednávce, vyžadují-li to příslušné právní
předpisy. Kupující výslovně souhlasí s tím, že volbu způsobu vystavení účtenky učiní prodávající,
jakož i s případnou elektronickou formou účtenky.

Při převzetí zboží (při osobním odběru zboží či od provozovatele přepravních služeb) si vždy
pečlivě zkontrolujte neporušenost přepravního obalu. V případě, že obal je poškozen uveďte tuto
informaci do předávacího protokolu provozovatele přepravní služby.

Dopravu zboží prodávající zajišťuje prostřednictvím provozovatelů přepravních služeb po celé
České republice. Ceny dopravy (níže) jsou uváděny včetně DPH. Náklady na dopravu zboží
rozlišujeme podle zvoleného způsobu. Náklady na dopravu zboží může zcela nebo částečně v
odůvodněných případech (zejména při objednávkách s celkovou kupní cenou vyšší než 5.000 Kč,
pokud nebude celkový počet zboží nebo jeho celková hmotnost přesahovat obvyklou výši) uhradit
prodávající namísto kupujícího, o čemž bude kupujícího informovat v potvrzení objednávky.

Za účelem omezení dostupnosti alkoholických nápojů osobám mladším 18 let bude na obalu
(balíku) doručovaného zboží uvedeno, že balík obsahuje alkoholické nápoje včetně upozornění,
že balík je oprávněna převzít pouze fyzická osoba, jež dovršila věk 18 let. Příslušný zaměstnanec
provozovatele přepravních služeb balík předá kupujícímu toliko v případě, že dovrčení věku 18 let
kupující prokáže předložením občanského průkazu či jiného dokladu totožnosti s tím, že bude

 

opsáno číslo příslušného dokladu totožnosti. V opačném případě kupujícímu balík obsahující zboží
nebude předán a prodávajícímu vznikne právo odstoupit od uzavřené kupní smlouvy.

K dopravě (dodání) zboží může kupující využít následujících způsobů:

1.Doprava přes společnost Messenger a.s. se sídlem Libínská 3127/1, 150 00 Praha 5. 2. Doprava
v režii e-shopu.


ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY ZE STRANY KUPUJÍCÍHO

V souladu s § 1829 OZ má kupující-spotřebitel právo odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodů
do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží, resp. od převzetí poslední dodávky zboží, je-li obsahem
koupě několik druhů zboží. Rozhodne-li se kupující-spotřebitel pro odstoupení v této lhůtě, a
dodrží níže uvedené podmínky, bude mu vrácena kupní cena. V souladu s § 1820 odst. 1 písm.
g) a § 1832 odst. 3 OZ nese kupující-spotřebitel při odstoupení od kupní smlouvy dle § 1829 a násl.
OZ náklady spojené s navrácením zboží a také náklady za navrácení zboží, jestliže zboží nemůže
být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou. Toto právo neslouží jako způsob řešení
reklamace zboží (uplatnění práv z vadného plnění).

Podmínky pro uplatnění práva odstoupit od kupní smlouvy:

- Nejpozději čtrnáctý (14.) den po převzetí zboží musí být prodávajícímu odeslán projev vůle
kupujícího odstoupit od kupní smlouvy;

- Formulář pro odstoupení od kupní smlouvy ke stažení jako Formulář pro uplatnění reklamace-
vinonatura.cz.

- Kupující tento formulář zašle emailem na info@vinonatura.cz a následně takto vyplněný formulář
též přiloží ke zboží, které bude vráceno prodávajícímu;

- Kupující zboží doručí zpět na své náklady prodávajícímu na adresu cetntrály firmy Vinonatura.cz
na adrese Roty Nazdar 500, Trutnov 541 01 , a to nejpozději do čtrnácti (14) dnů od odstoupení
od kupní smlouvy;

- Zboží, které bude kupující odesílat v návaznosti na odstoupení od kupní smlouvy, nebude nést
známky použití, nebude poškozené, nekompletní (např. bez příslušenství, záručního listu, návodu
atd.) a bude vráceno s kopií dokladu o koupi (prodávající doporučuje zboží pojistit proti poškození);

- Byla-li snížena hodnota zboží (zboží není kompletní nebo bylo poškozeno) je kupující povinen
prokazatelně chybějící hodnotu nahradit v penězích.

Za splnění výše uvedených podmínek bude kupujícímu vrácena jím uhrazená cena zboží, a to
stejným způsobem, jako byla obdržena, nebo dle dohody složenkou nebo převodem na účet
kupujícího, a to do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy. Prodávající však není
povinen kupujícímu vrátit jím uhrazenou cenu zboží, než mu kupující-spotřebitel předá (doručí)
zboží nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.

Kupující-podnikatel nemá právo odstoupit od uzavřené kupní smlouvy.

Kupující není oprávněn odstoupit od kupní smlouvy v případech stanovených v § 1837 OZ. Právo
na odstoupení od kupní smlouvy dále nelze uplatnit, není-li vracená láhev originálně uzavřena s
nepoškozeným kolkem.

Je-li vrácené zboží poškozeno v důsledku porušení povinnosti kupujícího, je prodávající oprávněn
uplatnit nárok na náhradu snížení hodnoty zboží a odečíst tento od vracené kupujícím uhrazené
ceny zboží.


ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY ZE STRANY PRODÁVAJÍCÍHO

Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy uzavřené s kupujícím v případě zjevné chyby
v ceně zboží (tj. ceny zjevně jiné než je cena pro tento typ/druh zboží obvyklá), pokud nebude u
daného zboží zcela jasně uvedeno, že se jedná o „mimořádnou slevu" nebo „akci" nebo jiné
označení obdobného významu. Za zjevnou chybu v ceně zboží je považováno například mylné
uvedení prvních (posledních) tří číslic namísto čtyř, zjevně nízká cena zboží (např. o 70 % nižší
cena, než je pro tento druhy a typ zboží obvyklé) a jiné zjevné chyby v psaní. V případě, že tato
situace nastane, prodávající bude neprodleně kontaktovat kupujícího za účelem dohody o dalším
postupu. V případě, že kupující zaplatil již část nebo celou kupní cenu, bude mu tato částka
převedena zpět na jeho účet v nejkratším možném termínu.

 

Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy uzavřené s kupujícím v případě, že se při
předávání balíku obsahujícího zboží ukáže, že kupující nedovršil 18 let (příp. neprokáže dovršení
věku způsobem uvedeným výše např. občanským průkazem), čímž dojde k porušení podmínek
stanovených těmito VOP a ujednání kupní smlouvy.


PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ A ZÁRUKA (REKLAMACE)

Kupující je před prvním použitím zboží povinen si důkladně přečíst návod k použití zboží a případné
záruční podmínky a následně se těmito informacemi důsledně řídit. Doba pro uplatnění práv z
odpovědnosti prodávajícího za vady začíná běžet převzetím zboží kupujícím.

Kupující je v souladu s § 2104 OZ povinen zboží podle možnosti prohlédnout co nejdříve po jeho
převzetí a přesvědčit se o jeho vlastnostech a množství. Projeví-li se vada v průběhu šesti (6)
měsíců od převzetí a je-li kupujícím spotřebitel, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.

Prodávající není povinen nároku kupujícího vyhovět, ukáže-li se, že kupující o vadě zboží před
jeho převzetím věděl, nebo vadu sám způsobil.

Není-li kupující spotřebitelem, a je zjištěno poškození, vyhotoví se záznam o poškození zboží a
prodávající je povinen poskytnout přiměřenou slevu nebo d odat nové zboží. Pozdější reklamace
mechanického poškození zboží již není možné uznat.

Kupující-spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u zboží v době dvaceti
čtyř (24) měsíců od jeho převzetí; je-li na obalu zboží uvedeno datum jeho spotřeby, poté se tato
doba zkracuje do data uvedeného na obalu zboží. Pro uplatnění práv z vadného plnění je
stanovena lhůta v délce trvání dvaceti čtyř (24) měsíců od převzetí zboží; je-li však na obalu zboží
uvedeno datum jeho spotřeby, poté se tato lhůta také zkracuje do data uvedeného na obalu zboží.
Odpovědnost prodávajícího za vady se nevztahuje na běžné opotřebení zboží (nebo jeho částí),
způsobené používáním, ani na skutečnost, že úpravy zboží (např. gravírováním) neodpovídají
vzoru poskytnutém prodávajícím nebo představě kupujícího, pokud tuto úpravy odpovídají zadání
kupujícího.

-Vinný kámen nebo kal není na závadu

Kupující-spotřebitel při uplatnění práv z odpovědnosti z vadného plnění má tato práva:

- právo na bezplatnou opravu zboží, je-li taková oprava možná;

- právo na dodání nového zboží nebo výměnu jeho součásti, přičemž je toto právo možné uplatnit
tehdy, je-li dodání nového zboží nebo jeho součásti přiměřeným řešením reklamace s ohledem na
povahu vady. Přiměřenost se pro tyto účely posuzuje například tím, že vadu nelze odstranit
opravou, nebo se taková oprava jeví jako finančně nebo časově neekonomické řešení. Právo na
dodání nového zboží nebo výměnu jeho součásti má spotřebitel rovněž tehdy, pokud jde o vadu
odstranitelnou, ovšem zboží nelze pro opakovaný výskyt vady (po opravě – tj. vyskytne-li se stejná
vada se stejnými projevy celkem třikrát (3x) a taková vada byla alespoň dvakrát opravena) nebo
pro větší počet vad řádně užívat;

- právo na odstoupení od kupní smlouvy lze využít tehdy, není-li možné zboží opravit a není možné
ani dodání nového zboží nebo výměna jeho součásti (jsou-li splněny podmínky tohoto práva). Dále
je možné toto právo využít tehdy, pokud má zboží větší počet vad, nebo jej nelze pro opakovaný
výskyt vady po opravě řádně užívat

Prodávající odpovídá kupujícímu-podnikateli pouze za ty vady zboží, které se u takového zboží
vyskytovaly již v době jeho převzetí kupujícím-podnikatelem. Za jiné vady zboží prodávající
kupujícímu-podnikateli neodpovídá. Kupující-podnikatel je oprávněn uplatnit právo z vady pouze
ve lhůtě šesti (6) měsíců od převzetí zboží; je-li však na obalu zboží uvedeno datum jeho spotřeby,
tato lhůta se zkracuje do data uvedeného na obalu zboží.

Reklamace bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do třiceti (30) kalendářních dnů ode
dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím písemně nedohodne jinak. Po uplynutí
této lhůty má kupující-spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení kupní
smlouvy. Prodávající vydá kupujícímu-spotřebiteli písemné potvrzení o tom, kdy kupující-
spotřebitel uplatnil reklamaci, co je jejím obsahem a jaký způsob jejího vyřízení požaduje. Dále
prodávající vydá kupujícímu-spotřebiteli potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně
potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání. Pro případ zamítnuté reklamace prodávající
kupujícímu-spotřebiteli vydá písemné odůvodnění tohoto zamítnutí.

 

Práva z odpovědnosti za vady se uplatňují u prodávajícího, u kterého věc byla koupena. Je-li však
v záručním listě uveden jiný podnikatel určený k opravě, který je v místě prodávajícího nebo v místě
pro kupujícího bližším, uplatní kupující právo na opravu u podnikatele určeného k provedení
záruční opravy.

V případě vady věci může kupující zaslat na reklamační oddělení prodávajícího:
info@vinonatura.cz. Kupující je povinen oznámit prodávajícímu vadu zboží bez zbytečného
odkladu poté, co se projeví.

Kupující-spotřebitel má právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s
uplatněním práv z odpovědnosti za vady. V případě odstoupení od smlouvy z důvodu vady zboží
má kupující-spotřebitel také právo na úhradu nákladů nezbytně vynaložených k tomuto odstoupení.

Na právní poměry mezi prodávajícím a kupujícím-podnikatelem se neuplatní ustanovení § 1924
OZ, kupující-podnikatel tedy nemá právo na náhradu nákladů účelně vynaložených při uplatnění
práv z vadného plnění (uplatnění reklamace).

Reklamace zboží se v případě kupujícího-spotřebitele řídí příslušnými ustanoveními OZ a zákonem
o ochraně spotřebitele. V případě kupujícího-podnikatele se reklamace zboží řídí příslušnými
ustanovení OZ.


MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPOTŘEBITELSKÝCH SPORŮ

Prodávající, v souladu s ust. § 14 zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele, informuje
spotřebitele o možnosti řešit spory, vyplývající ze smluv uzavřených s prodávajícím,
prostřednictvím subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní
inspekce (www.coi.cz), se sídlem Štěpánská 567/15, Praha 2, PSČ 120 00.

REGISTRACE ZÁKAZNÍKA

Při registraci zákazníka na e-shopu je zákazník povinen uvést přesné a pravdivé údaje požadované
při nákupu zboží. Pokud dojde u zákazníka ke změně údajů, je povinen takovou změnu oznámit
bezodkladně, a to buď prostřednictvím zákaznické linky prodávajícího, nebo zněnu provést přímo
ve správě zákaznického účtu v e-shopu.

Během registrace je zákazník vyzván k vytvoření přístupového hesla ke svému zákaznickému účtu.
Zákazník je povinen uchovávat toto heslo v tajnosti a nesdílet ho s dalšími osobami. Zákazník nese
plnou odpovědnost za veškeré úkony, které jsou z jeho účtu učiněny. Zákazník je povinen bez
zbytečného odkladu prodávajícího informovat, pokud má jakékoli podezření na zneužití či
zpřístupněné svého hesla třetí osobě. V případě odůvodněné obavy, že dochází nebo může dojít
k zneužití zákaznického účtu, je prodávající oprávněn účet zákazníka zablokovat, případně ho
vyzvat ke změně hesla. Prodávající neodpovídá zákazníkovi za škody (újmu), které mu vznikly v
důsledku vyzrazení nebo zneužití jeho přístupového hesla.

Prodávající je oprávněn okamžitě pozastavit či zrušit registraci zákazníka, pokud se může
odůvodněně domnívat, že zákazník porušuje tyto VOP. Zánikem či zrušením registrace nejsou
dotčena ta ustanovení VOP, která vzhledem ke své povaze přetrvávají.


BEZPEČNOST A OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ, AUTORSKÉ PRÁVO

Informace o kupujících jsou zpracovávány v souladu s platnými a účinnými zákony a jinými obecně
závaznými právními předpisy České republiky, zejména s nařízením Evropského parlamentu a
Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním
osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení
o ochraně osobních údajů, dále jen „GDPR“).

Prodávající v této souvislosti informuje subjekty údajů (fyzické osoby, příp. kontaktní osoby
právnických osob), že:

- správce jejich osobních údajů je prodávající společnost Vinonatura.cz, IČO: 11739924, se sídlem
Mladá 798, Liberec XXV-Vesec, Liberec 463 12, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským
souden v Ústí nad Labem, oddíl C, vložka 47480.

- účelem zpracování jejich osobních údajů je plnění kupních smluv uzavřených prostřednictvím e-
shopu, dále vedení uživatelských účtů na e-shopu a zasílání obchodních sdělení. Právním
základem pro zpracování je souhlas subjektu údajů - v případě nákupu s registrací (čl. 6 odst. 1
písm. a) GDPR), plnění smluv uzavřených se subjekty údajů v případě nákupu s registrací i bez
(čl. 6 odst. 1 písm. b) GDPR), plnění souvisejících právních povinností prodávajícího (čl. 6 odst. 1
písm. c) GDPR) a nezbytnost zpracování pro účely oprávněného zájmu společných správců (čl. 6

 

odst. 1 písm. f) GDPR), jimiž je zajištění stávající úrovně a zlepšování provozu e-shopu a
související vzájemné finanční vypořádání společných správců a zasílání obchodních sdělení.

- příjemci jejich osobních údajů mohou být zejména externí poskytovatelé služeb společných
správců (např. poskytovatelé účetních, IT a obdobných služeb), dále subjekty zajišťující dopravu
objednaného zboží k zákazníkům a případné doplňkové služby (např. gravírování) a v zákonem
stanovených případech orgány veřejné moci. Osobní údaje nebudou předávány do třetích zemí.

- jejich osobní údaje budou uchovávány po dobu nezbytnou pro vyřízení objednávky (nákup bez
registrace), resp. po dobu existence příslušného uživatelského účtu (nákup s registrací), dále po
dobu trvání záručních lhůt, odpovědnosti za vady a promlčecích lhůt ve vztahu k odpovědnosti za
škodu způsobenou vadou výrobku, jakož i po dobu trvání zákonných archivačních lhůt (např. ve
vztahu k daňovým dokladům).

- je-li zpracování jejich osobních údajů založeno na souhlasu (např. v případě registrace nebo
zasílání personalizovaných obchodních sdělení), mají právo tento souhlas kdykoli odvolat e-
mailem zaslaným na adresu info@vinonatura.cz, aniž by tím byla dotčena zákonnost zpracování
předcházející tomuto odvolání;

- Vaši spokojenost s nákupem zjišťujeme prostřednictvím e-mailových dotazníků v rámci programu
Ověřeno zákazníky, do něhož je náš e-shop zapojen. Ty vám zasíláme pokaždé, když u nás
nakoupíte, pokud ve smyslu § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb. o některých službách informační
společnosti jejich zasílání neodmítnete. Zpracování osobních údajů pro účely zaslání dotazníků v
rámci programu Ověřeno zákazníky provádíme na základě našeho oprávněného zájmu, který
spočívá ve zjišťování vaší spokojenosti s nákupem u nás. Vaše osobní údaje nejsou při zasílání e-
mailových dotazníků předány žádné třetí straně pro její vlastní účely. Proti zasílání e-mailových
dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky můžete kdykoli vyjádřit námitku odmítnutím
dalších dotazníků pomocí odkazu v e-mailu s dotazníkem. V případě vaší námitky vám dotazník
nebudeme dále zasílat.

- mají právo požadovat přístup ke svým osobním údajům, jejich opravu nebo výmaz, popřípadě
omezení zpracování, a právo vznést námitku proti zpracování, jakož i právo na přenositelnost údajů
a právo podat stížnost k Úřadu pro ochranu osobních údajů;

- mají právo vznést kdykoli námitku proti přímému marketingu;

- poskytování osobních údajů pro účely nákupu přes e-shop je smluvním požadavkem
prodávajícího a kupující není povinen je poskytnout, nicméně v takovém případě nebude možné
uzavřít kupní smlouvu;

- prodávající získává osobní údaje přímo od subjektů údajů,;

- výše uvedená práva mohou subjekty údajů uplatnit u správce prostřednictvím kontaktů uvedených
na www.vinonatura.cz

Veškeré materiály publikované na prezentaci e-shopu prodávajícího jsou chráněny zákonem č.
121/2000 Sb., o právu autorském, právech souvisejících s právem autorským a o změně některých
zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a dalšími právními předpisy České republiky. Zboží, které
je v prezentaci e-shopu uvedeno, informace o zboží a jeho vyobrazení může být chráněno dalšími
právy dotčených osob. Názvy a označení zboží, obchodních firem a názvů společností mohou být
registrovanými obchodními známkami příslušných vlastníků.

Kupující dává prodávajícímu výslovný souhlas ke shromažďování a zpracování jeho osobních
údajů pro účely splnění kupní smlouvy (dodání zboží) a využití pro marketingové účely
prodávajícího (zejm. pro zasílání obchodních sdělení), a to až do doby doručení písemného
vyjádření o nesouhlasu kupujícího s tímto zpracováním prodávajícímu. Za písemné vyjádření se v
tomto případě považuje i forma elektronická, zejména prostřednictvím emailu. Kupující má právo
přístupu ke svým osobním údajům a právo na jejich opravu.


ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

Prodávající je oprávněn kdykoli změnit VOP. Nové podmínky jsou účinné dnem jejich zveřejnění
na prezentaci e-shopu.

Tyto VOP jsou platné a účinné od 31. 3. 2022

Zpět do obchodu